Op de 748-ste verjaardag van Amsterdam verwelkomt programmabureau Amsterdam 750 drie nieuwe partners. Sietse Bakker, programmadirecteur Amsterdam 750: “We zijn ontzettend blij met de bijdragen van deze drie partners die voor het bijzondere jubileumjaar iets extra’s doen voor de stad en alle Amsterdammers.”
AT5, onderdeel van de Publieke Omroep Amsterdam en al ruim dertig jaar de Amsterdamse lokale publieke omroep, sluit aan als mediapartner. Dankzij deze mooie samenwerking komt het jubileumjaar straks nog beter de huiskamers in, via televisie én de populaire online platformen.
GVB sluit aan als maatschappelijk partner. Ook zij vieren een bijzonder jubileum in 2025, namelijk hun 125-jarig bestaan. En dat gaan we samen vieren. Met GVB zorgen we voor zichtbaarheid van 750 in de stad en in het openbaar vervoer, en goede bereikbaarheid van de feestelijke activiteiten gedurende het jaar.
Ook de OBA verbindt zich aan het jubileumjaar als maatschappelijk partner. Samen maken we Amsterdam 750 nog toegankelijker via het vestigingennetwerk van de OBA, zodat het jubileumjaar voor jong en oud altijd dichtbij is. De OBA biedt haar locaties, kennis, mensen en netwerk aan om het verjaardagsprogramma in de buurten te realiseren. Met activiteiten, mini-exposities en een uitgestoken hand aan initiatiefnemers uit de stad.
Amsterdam 750 vieren we samen. Daarom doet Amsterdam een beroep op bedrijven om deze viering mede mogelijk te maken. Amsterdam 750 biedt een passende sponsorpropositie voor het jubileumjaar. Meer informatie: sponsor worden.